Fara calcule pentru soferi

Mai 30 2012

Unul dintre liderii de piata in productia de tahografe digitale, Stoneridge, a prezentat cu ocazia targului de la Birmingham noul model SE5000 Exakt Duo, cu tehnologie duala, conform noilor reguli care vor intra in vigoare incepand cu 1 octombrie.
Toate tahografele care vor fi montate pe vehicul dupa aceasta data trebuie sa tina cont si de un al doilea indicator care sa calculeze viteza de deplasare, si asta pentru a diminua posibilitatea manipularii tahografului cu magneti sau alte dispozitive ilegale. Stoneridge nu a oferi multe detalii referitoare la a doua tehnologie care sa calculeze viteza, dar o va dezvalui pana in octombrie.
SE5000 Exakt Duo inregistreaza a doua sursa de miscare conform Directivei 1266/2009 si va oferi in continuare economii de timp potrivit “regulii de un minut”. Aceasta regula permite soferilor sa efectueze anumite manevre, care nu dureaza mai mult de un minut, fara a se contoriza efectiv ca timp de condus, si se aplica doar utilizatorilor de tahografe cu tehnologie duala.
Pentru succesul si eficienta unei companii de transport este vital ca soferii sa fie constienti de toate regulile carora trebuie sa li se conformeze, dar trebuie sa recunoastem ca in multe cazuri utilizatorii vehiculelor comerciale nu sunt neaparat experti in tahografe, avand de multe ori nevoie de ajutor in intelegerea modului de functionare.
Astfel, tehnologia de care dispune noul SE5000 a fost dezvoltata in urma consultarilor pe care producatorul le-a avut cu soferii si furnizeaza in timp real informatii referitoare la perioada pe care soferul o mai are la dispozitie pana la urmatoarea pauza obligatorie. In timpul pauzei tahograful indica timpul ramas pana cand soferul poate conduce din nou si cat timp are la dispozitie in urmatoarea repriza de condus.
Astfel, soferii isi pot administra mult mai bine timpii de condus si odihna, ceea ce va creste gradul de exploatare a vehiculului si profitabilitatea flotelor.
Stoneridge va lansa si un nou dispozitiv de citire, DigiDL, care se monteaza in spatele bordului si se conecteaza la tahograf. Acesta descarca automat datele prin GPRS, fiind un dispozitiv ideal pentru vehiculele care nu ajung la sediul companiei foarte des. Potrivit reprezentantilor Stoneridge, interesul companiilor a fost destul de mare pentru DigiDL. 

Sursa revista TRANZIT